Tornázz velem, Richer Évivel

Mozgás, egészség kezdőknek, haladóknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, nagymamáknak, cérnáknak és husiknak is. Óráimon mindenkit nagy szeretettel várok!

 

Kapcsolat Felvételi Űrlap

A Pilates

Az élővilágban az ember rendelkezik a leggazdaságosabb antigravitációs mechanizmussal. A testtartás – az egyes testrészek egymáshoz való viszonya – dinamikus egyensúlyi állapot, melyet a testtartásért felelős izmok állandó, szemmel alig látható, sokirányú tevékenysége tart fenn. Biomechanikailag helyes testtartásról akkor beszélünk, ha az ízületi tokok és szalagok feszülése a fiziológiásnak megfelelő, a tartásért felelős izmok harmonikus együttműködése miatt az izomzat erőkifejtése minimális, mindezek következtében az ízületi felszínek terhelése egyenletes. Gyakorlatilag úgy kell elképzelni a testünket állásban, mint egy tornyot, amelynek építőkövei mind pontosan egymásra támaszkodnak. Így tehát a nyomás fentről lefelé akadálytalanul és veszteség nélkül halad a fejtetőtől függőlegesen csontról csontra, ízületről ízületre majd eléri a talajt. Könnyen elképzelhető, hogy ha egy kocka „kilóg a sorból”, a nyomás csak részben halad át rajta, egy része azt az építőkövet terheli meg, ami nincs a sorban. Testünk is ilyen fizikai nyomás alatt áll, és amelyik pontján nincs illeszkedés, ott az ízület extra terhelésnek van kitéve, ami fájdalommal járhat. Megelőzhetjük, illetve enyhébb esetben visszafordíthatjuk a folyamatot tornával (Pilates).

A Pilates vagy más tartásjavító tréning az a mozgásforma, amit nem kerülhet meg sem sportoló, sem inaktív életmódot élő, sem öreg, sem fiatal. Ráadásul mivel a női és férfi test csontozatában semmilyen számbeli vagy szerkezetbeli eltérés nem figyelhető meg (legfeljebb méretbeli differencia tapasztalható), nincs elfogadható magyarázat arra, hogy a férfiak mellőzzék. Ez nem jelenti azt, hogy be kell költöznünk egy Pilates stúdióba. Ennek a különleges tornának a gyakorlásával azt a technikát sajátítjuk el, amivel a mindennapi tevékenységeinket és sportmozgásainkat is biztonságosan és hatékonyan tudjuk végezni. Optimális esetben a Pilates-t gyakorolva, az egy idő után áthatja az életünket és olyan mélyen bevésődik a test- és mozgástudatunkba, hogy akaratlanul is alkalmazzuk a helyes technikát. Ezért nem határozható meg ennél az „edzésnél” a gyakoriság és az időtartam. Addig járjunk Pilates órára, amíg úgy érezzük, hogy hasznunkra válik.

 

tartalomjegyzék