Tornázz velem, Richer Évivel

Mozgás, egészség kezdőknek, haladóknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, nagymamáknak, cérnáknak és husiknak is. Óráimon mindenkit nagy szeretettel várok!

 

Kapcsolat Felvételi Űrlap

Alakformálás testrészenként

Sokan gondolják azt, hogy akkor fogyasztanak a leghatásosabban testük különböző pontjairól, ha a zsír alatt található izmokat működtetik intenzívebben. Jó példa erre az, amikor a has területének fogyasztását megszámlálhatatlan hasizom-gyakorlattal próbálja fokozni a sportoló. Ez azonban tévedés. Ha sportmozgást végzünk, az izomzat a szükséges energiát (zsírbontás) nem csak arról a területről szerzi, ahol az adott izomcsoport található, hanem bárhonnan, ahol legkönnyebben talál, ugyanis a vérkeringés másodperceken belül a működő izmokhoz képes szállítani azt. Nem hiba azonban, ha valaki a fogyasztó program során hasizom gyakorlatokat végez nagy számban (a példánál maradva) mivel a has környékén lerakódott zsír eltávolítása után a megerősödő hasfal tónusa csökkenti a bőr megereszkedésének hajlamát.

Az ideális hozzáállás azonban ne legyen a fanatizmus. Lehet, hogy a sport nem a leghatékonyabb fogyókúrás módszer de – ha súlycsökkentés is a célunk – több jótékony hatással is segíti a diétát. Hosszú távon a zsír-izom arány kedvezően alakul, az izomszövet gyarapodik és ez az alapanyagcsere növekedésével jár. Azonnali hatásként a mozgás az energiaigényével segíti az aznap bevitt kalóriák felhasználását. Szintén azonnali hatásként a sportolás alatt természetes fájdalomcsillapító hormonokat szabadít fel a testünk, amik jókedvre hangolnak és segítenek, hogy kevésbé kritikusan szemléljük az alakunkat. Edzés végén érezzük, hogy a mozgás a lételemünk, ha vannak is nehéz pillanatok, mégis sikerül végigcsinálnunk és erre büszkék vagyunk. Ebben a lelkiállapotban a testünk egészsége és teljesítőképessége az igazi érték, a „színpadképes” volta, áhított zsírmentessége elveszíti a jelentőségét. Ha jól belegondolunk, ez így is van jól.

 

tartalomjegyzék