Tornázz velem, Richer Évivel

Mozgás, egészség kezdőknek, haladóknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, nagymamáknak, cérnáknak és husiknak is. Óráimon mindenkit nagy szeretettel várok!

 

Kapcsolat Felvételi Űrlap

Alapozás

Itt az ideje, hogy a test egyensúlyát rendbe hozó tornák minden formáját (jóga, Pilates, gerinctornák), a gyógytornát is (a neve ellenére) az őket megillető méltó helyre emeljük. Felvilágosult emberként nem sorolhatjuk ezeket a - csak egy népcsoportot érintő - speciális gyógyászati célú tevékenységek közé. A testtartást javító, gerincmobilizáló tornák és technikák nem olyan jellegű gyógymódok, amikre csak a mozgásszervi problémákkal és betegségekkel küzdő embereknek van szüksége. Természetesen náluk az ilyen jellegű terápia az elsődleges, hiszen a mozgásszervi problémák legjobb „gyógyszere” maga a mozgás. Képzeljük el, hogy valaki egészséges emberként tudatosan táplálkozik, és elég időt szentel a pihenésre is, de nem fordít időt a mozgásra. Ha a napjait kitöltő fizikai tevékenységek hosszú időn át nagyjából egyformán ismétlődnek, könnyen beláthatjuk, hogy a teste ugyanazon területeit rendszeresen terheli, míg más területek teljes passzivitásban vannak. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy aki jobbkezes az a jobbat dolgoztatja, a balt mellőzi. Ha ugyanazok a mozgások éveken át monoton ismétlődnek az életünkben, az az egész testünkre hatással van, az izmok, ízületek, csontok egyensúlyi állapota megbomlik, bizonyos részek nagyon megerősödnek, állandó feszültségbe kerülnek, míg más területek elgyengülnek, elveszítik a tartásukat. A szimmetria eltorzul. Próbáltuk már a táskát a „másik” vállunkra akasztva vinni? Lecsúszik?  Lehet, hogy az előzőekben elképzelt alanyunk sem tudja az egészségét fenntartani, ha a táplálkozás és a pihenés két pillére mellé nem állítja harmadikként a mozgást. Ez a mozgás elsősorban csakis a fizikai test egyensúlyát helyreállító és fenntartó mozgás lehet! Minden más sport csak ez után jöhet!

 

tartalomjegyzék