Tornázz velem, Richer Évivel

Mozgás, egészség kezdőknek, haladóknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, nagymamáknak, cérnáknak és husiknak is. Óráimon mindenkit nagy szeretettel várok!

 

Kapcsolat Felvételi Űrlap

Helyes testtartás

A jó testtartásnak számos közvetlen előnye van. Ha kiegyenesítjük a gerincünket, nem csak a közérzetünk lesz jobb, hanem a külsőnk is, alakunk mindjárt karcsúbbnak, formásabbnak látszik. Ennél fontosabb, az egészséget érintő előnyök is származnak a helyes testtartásból. Csökken a gerinc izmaira és ízületeire nehezedő nyomás, amely így könnyebben tud működni. A rossz testtartás belső szervek működését is befolyásolja. A görnyedt hát és a csapott váll megakadályozza, hogy a tüdő megfelelő mértékben kitáguljon, és így térfogatának csak egyharmadát használja ki. A fertőzéseket okozó kórokozóknak kedvez, ha a tüdőben pang a levegő, így nagyobb a valószínűsége a megbetegedésnek. A görnyedt testtartás az emésztő szervek működését is korlátozza. A gyomor nem tudja tökéletesen feldolgozni az ételt és a belek mozgása sem lehet szabad. A jó testtartás pihenteti a hátgerincet. A hátizmok így megtámasztják a meglehetősen ingatag gerincoszlopot, rossz mozdulat esetén védik a csontokat és megakadályozzák az idegkötegek összenyomódását. Olyan testhelyzetekben is terhelhetjük a gerincünket (tudtunkon kívül), amiket pihentetőknek vélünk, ezért lehetséges, hogy pl. alvás után „összetörve” ébredünk. Nagyon fontos tehát begyakorolnunk azokat a technikákat, amikkel a testünket szimmetrikus, egyensúlyi helyzetbe hozzuk. Olyan kedvező változásokat tapasztalhatunk, amelyek még a kor előrehaladásával járó fizikai teljesítőképesség-csökkenést is ellensúlyozzák. Ha felelősséget érzünk aziránt, hogy – az életünknek várhatóan leghosszabb szakaszát – az időskort a lehető legjobb fizikai állapotban éljük meg, mielőbb fogjunk hozzá a tartásjavító tornának.

 

tartalomjegyzék