Tornázz velem, Richer Évivel

Mozgás, egészség kezdőknek, haladóknak, fiataloknak, időseknek, kismamáknak, nagymamáknak, cérnáknak és husiknak is. Óráimon mindenkit nagy szeretettel várok!

 

Kapcsolat Felvételi Űrlap

Testformálás, fogyasztás

Zsírbontás: tagadhatatlanul a leggyakoribb cél az, hogy a fölösleges testtömeg kilogrammjainktól megszabaduljunk. A fogyókúra során természetesen a zsírszövettől kívánunk megválni a – test feszes vonalát adó – izomzat megtartása mellett. A zsír lerakódása a testen nem más, mint a fölöslegesen felvett energia raktározásának folyamata. Ez a természet bölcsessége, mivel szervezetünk életben tartása, a mozgáshoz szükséges izomműködés a szellemi tevékenység is mind-mind energiaigényes folyamat, és ez a depó-zsír jól jöhet ínség idején. A szükséges energiát az ember a táplálkozás során felvett tápanyagok kalória tartalmának kihasználásával fedezi. Ha a felvett energia több mint amennyit a test felhasználhatna, a fölösleget elraktározza a szervezet, elhízik az illető. Ellenkező esetben, ha a bevitt energia nem elég az alapanyagcsere és a mozgásigény fedezésére, a szervezet a raktáraihoz kénytelen nyúlni, lebontja a zsírszöveteket. Ez az, amit fogyásnak nevezünk. Ha csökkenteni kívánjuk a testtömegünket, két oldalról támadhatunk. Módosíthatjuk az energia beviteli oldalt (táplálkozás), és változtathatunk az energia felhasználási oldalon is. Ennek pedig legjobban megvalósítható módja, ha sporttevékenység segítségével növeljük meg az izomműködés által felhasznált energia mennyiséget. Közvetve is hat a sportolás, mivel a gyarapodó izomszövet nyugalmi állapotban, pihenés közben is nagy energia felhasználó. A zsírpárnákkal ellentétben az izomtömeg – már a létével is – jelentősen emeli az alapanyagcserét!

 

tartalomjegyzék